Log ind og se kode på medlemssiden.
En mere udførlig liste - tysk grundighed
Der er lavet nye regelopdateringer omkring differentierede hastighedsbegrænsniger.
Krumme har afleveret to ringbind med gamle klubblade, fra 1977 til 1986.
De vil blive skannet ind og lagt på hjemmesiden i den følgende tid. Så skulle vi gerne komme op på en KOMPLET samling så vi har noget at referere til når vi bliver gamle og skal leve på minderne og ikke kan huske en skid.
Skulle du ligge inde med et blad der mangler i rækken må du gerne aflevere til undertegnede.
Oversigt over hvad der er af regler og bestemmelser i vore nabolande.
Det er et krav, at motorcykel har en godkendt lås, om den står i aflåst garage eller ej.
Kristoffer Salomon
Topdanmark
Under vinteropbevaring dækker din normale kaskoforsikring din MC.
Da der ikke er tale om et erhvervslejemål (vi betaler ikke klubben) er det op til den enkelte at have forsikring på cyklen.
Redaktøren
Fyld benzintanken minimum halvt op, gerne helt.
Hæld Motul Benzin Stabilizer i tanken inden du kører den sidste tur ( det forhindrer kondens i benzinen og ir i karburator/indsprøjtningsanlæg.). Brug det gerne hele året rundt.
Vask motorcyklen grundigt.
Skift olie og filter (hvis du har kørt mere en 2000km siden sidste olieskift) for at undgå kondensvand og syrerester i den olie som du har kørt på.·
Kæden rengøres og smøres godt. Til rengøring af kæden bruges f.eks. Motul Chain Clean som også kan bruges hvis din bagfælg, bagsvinger eller bagskærm, er sat til med kædeolie. For at smøre kæden korrekt, efter rengøring, er det vigtigt at du bruger en kædeolie som er beregnet til o-ringskæde.
Batteriet opbevares køligt men frostfri. Lades op mindst en gang i måneden (hvis der er monteret alarm, skal batteripol afmonteres). Du kan med fordel investere i en impulslader, der kan være monteret på batteriet hele vinteren (smartlader)
Beskyt alt chrom, aluminium og metaldele med syrefri olie. Olien ligger en beskyttende hinde, som er nemt at vaske af igen til foråret.
Stil motorcyklen på centralstøttefod - hvis muligt - ellers pump overtryk i dækkene op til ca. 3,0 bar.
Jeg faldt over disse "forhjulsstativer" på nettet.
Fidusen er at den første dims vipper op og holder hjulet fast i den anden dims, hvorefter du i ro og mag kan spænde cyklen på plads. Fås både som mobil (eksempelvis i værkstedet) og til fastmontering (eksempelvis på en trailer) Er ret let at kopiere, eller koster ikke alverden.